Velkommen til min blogg

Jeg designer og snekrer mine egne møbler og legger ut bilder og trinn for trinn oppskrifter på de fleste tingene. Legger også ut diverse interiør, oppussing og litt om hverdagen min. Hvis dere bruker noen av ideene mine så link til bloggen min, det er ikke lov til å bruke bildene mine uten tillatelse og heller ikke teksten min! Jeg er også Frøken Nordseth på Instagram og kan også treffes på bisten75@hotmail.com, hvis dere har noe på hjertet. Alle bildene er tatt av meg hvis ikke annet er oppgitt. Noen av tingene jeg har laget kan også bestilles på egne mål... for pris kontakt meg på mail eller på facebook.

23 januar, 2015

Skal jeg velge jordbær, mango, blåbær eller vanilje?...


I dag da jeg var innom kjøpesenteret sto jeg og vurderte om jeg skulle kjøpe meg skumbad og bodylotion med jordbær, mango, blåbær eller vanilje lukt... et alvorlig og vanskelig valg i mitt hode akkurat der og da...

...og imens jeg sto der og tenkte og vurderte litt fram og tilbake så tenkte jeg plutselig på hvor godt jeg egentlig har det... og så heldig jeg er... så heldig jeg er som kan komme hjem.. hjem til familien.. hjem til et varmt og godt hus, det tryggeste og beste stedet på jord.. det er det hjemmet mitt er for meg og min lille familie...

-og jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er, tenker ofte på de som ikke har det like godt som meg selv.. Det er mange av de.. som ikke har et hjem, som ikke har det varmt og godt, som ikke har det trygt..

(Bilde fra nettet...)

Mens vi..vi kan klage på at vi fikk fisk til middag og ikke pizza.. vi klager over at det er kaldt i stua når det BARE er 22 grader.. vi klager på at vi ikke har råd til å komme oss til frisøren før om èn uke.. for lønna kommer ikke FØR... 

Det er da man tenker at alle skulle ha prøvd å leve en annen sitt liv, et liv som består i å kjempe, å streve, å prøve å finne varme.. et sted å sove, litt mat for å mette den verste sulten...

(Bilde fra nettet...)

Det er trist.. veldig trist at mange av oss ikke klarer å være mer takknemlig for det gode vi har.. for de friske barna vi har.. vær glad for at du HAR fått barn!..
 Vær glad for all maten vi kan fråtse i.. for den myke og gode sofaen vi kan boltre oss i... -for ikke å snakke om at vi kan ta en dusj.. når vi vil.. legge oss "nedpå" den myke senga vår, finne en sjokolade i skapet fordi vi er fysne på noe søtt...

(Bilde fra nettet...)

-isteden fokuserer vi på alt det vi ikke har.. vi henger oss opp i alt som er feil.. sofaen har feil farge, senga er tross alt 5 år gammel, fisk er ikke mat.. jobben er kjedelig, barna er forkjøla IGJEN.. 

Kanskje alle skulle ha hatt like mye...av alt.. ingen fattigdom..ingen rikdom, men mat nok, klær nok, varme nok... kanskje verden hadde blitt et bedre sted for mange..

(Bilde fra nettet...)

...og her står jeg... overfor et av de VANSKELIGSTE valgene den dagen... skal jeg velge jordbær, mango, blåbær eller vanilje?... 

Noe å tenke over...

Gi en hjelpende hånd... til hvem som helst, hvor som helst og når som helst..

(Bilde fra nettet...)

Ha en flott dag alle sammen og GOD HÆLJ! <3


Klem fra meg <3
-Lisbeth-

Ingen kommentarer: