Velkommen til min blogg

Jeg designer og snekrer mine egne møbler og legger ut bilder og trinn for trinn oppskrifter på de fleste tingene. Legger også ut diverse interiør, oppussing og litt om hverdagen min. Hvis dere bruker noen av ideene mine så link til bloggen min, det er ikke lov til å bruke bildene mine uten tillatelse og heller ikke teksten min! Jeg er også Frøken Nordseth på Instagram og kan også treffes på bisten75@hotmail.com, hvis dere har noe på hjertet. Alle bildene er tatt av meg hvis ikke annet er oppgitt. Noen av tingene jeg har laget kan også bestilles på egne mål... for pris kontakt meg på mail eller på facebook.

24 oktober, 2014

Hjemmelagede fjærtrær...


GOOOD fredag alle fininger <3

Jeg har lenge ønsket meg fjærtrær...men har lissom ikke tatt meg helt råd til og kjøpe dem.. ikke for at det er så mye penger, men fordi det er mye penger for noe man kan lage selv..for en myye billigere peng ;-)
Da legger jeg ut fremgangsmåten her...selvom det er veldig enkelt og sikkert noe de fleste av dere klarer og tenke ut.. men en oppskift/fremgangsmåte er aldri feil.. mest av alt pga. produktkjøp.

Du trenger:

-2 kjegler av papp på 50 cm (49,- kr på panduro).
-2 poser (a 25 gr.) hvite fjær. (a 39,- kr på panduro).
-1 tube scotch gel lim (grønn tube, kjøpt på rema til 25,- kr).


Du begynner og lime på èn rad helt nederst på den ene, når du har limt den første raden setter du kjeglen til siden (sånn at det får tørke litt før neste rad), og limer første rad på den andre kjeglen.. så setter du den til siden og fortsetter på den første med rad nr 2... og sånn fortsetter du helt til toppen.. det tar jo litt tid, men tålmodighet har vi MØE av vel.. eller.. hehe :-p


Jeg bruker pinsett så slipper fingra og klistre seg i alle fjærene, for det blir fjær over hele verden...men bare sett på støvsugeren så er de fort borte ;-)


Og litt simsalabim så blir de så lekre så :-D


Og da dere...i stedenfor og bruke 4-500,- kr på ett tre så har vi laget et tre som har kostet under 80,- kr.. Slå den a!?! :-D
STORFORNØYD!! :-D


De er jo ganske lekre da...og ikke baare julepynt, men vinterpynt :-) Til min stoore glede, jeg som gleder meg såå til jul og kunne ha pynta i går, bakt i dag og laget goood julemiddag..
-men neida, må vel vente litt til vel, kan jo ikke ødelegge julestemninga med og begynne for tidlig..
Og da hadde nok både mann og barn flytta ut ;-)


Jeg tenkte jeg snart skal legge ut et lite juleblogginnlegg, med litt juleting jeg har laget før, litt inspirasjon på hjemmelagede ting er jo ikke feil..ikke engang i oktober ;-)
-da blir det blant annet. hjemmesnekra julekalender, julekrans til og henge i taket med lys på, adventstake, julestjerne mm... men desverre så er det ikke så mye oppskrifter på de tingene ettersom jeg laget det så lenge før min bloggverden begynte.. men noe der skal jeg jo alltids klare og forklare dere..om dere vil ;-)


Ha en strålende feiende og fin fredag alle dere! :-D
Jeg skal i alle fall kose meg, jeg har fått hjem en rødvin jeg ble anbefalt og teste... en fra Italia, som måtte bestilles, de hadde den verken oppi her, i Elverum eller på Hamar.. så nå håper jeg den er GOD og enda litt bedre :-D
Gleder meg i alle fall til og nyyte den i kveld med god mat og godt selskap! :-)


GOD HÆLJ :-D

-Lisbeth-





2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine de ble!
Dette vil jeg absolutt prøve meg på, da jeg ikke har lommebok eller vilje til å bruke flere tusen på et fjærtre.
Takk for at du deler fremgangsmåten og materialene=)

Unknown sa...

Heisann :-)

Tusen takk :-D
Ja...det er lissom ikke alt det er verdt og bruke mye penger på.. og det skal også sies at ikke alle fjær er nappet fra fuglene mens de lever, men mye fjær er også fra allerede døde og slaktede fugler.. Så ikke alle fjær er fra dyreplageri.. som mange tror..

Lykke til med prosjektet ditt og kos deg! :-D

-Lisbeth-